Tuesday, June 28, 2011

gunakan segala apa yang anda miliki

bismillahirrahmanirrahim

Previous Entry : Kisah Brownies

kdg2 bila terlampau melihat akan apa yg org lain miliki, kita lupa dengan apa yg kita miliki. keinginan memiliki apa yg org lain miliki membuatkan kita tak sedar benda yg kita sedia miliki. (haih...terbelit2 lidah ni bila baca). tapi itu memang realiti pun. satu perkara yg tak dinafikan jugak.
 
Anda menjadi JUARA apabila anda melihat kepada apa yang anda MILIKI. 

bila renungkan ayat tuh. ada betulnya jugak en. tak perlu terlampau nak menjadi seperti seseorg tu bila nak berjaya. gunakan segala benda yang ada pada diri kita utk berjaya. jadi diri sendiri. dan itu membuatkan diri kita lebih selesa.

"tapi untuk berjaya kita jugak perlu lihat dan ambil contoh orang yang berjaya." ya...itu betul. tak salah untuk kita ambil contoh org yang telah berjaya...namun perlu kita sedari jugak kemampuan setiap org itu berbeza. jadi ambillah contoh mereka yg berjaya ikut kadar kemampuan yg kita ada.

so, dapatkan cermin...lihat pd diri kita. then, senyum pada diri anda. wah! betapa manisnya korg bila senyum...kan..kan???hehehe

gunakan segala apa yg anda miliki untuk berjaya disamping itu cari juga penambahan dalam usaha yg anda sedang lakukan.

cute je kan budak nih bila dia yakin mcm ni. and saya pun pasti gak mereka2 yg yakin kat luar sana pun cute gak. hehe. kepada mereka yg nak nmpk cute mcm nih boleh lah tiru gaya ni. tak pun myb korg ada gaya yg lebih cute kot. COMEL je.

wassalam


0 potpetpotpet:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...