Friday, August 26, 2011

The real reasons wearing hijab

bismillahirrahmanirrahim

apakah reasons yang sebenar korang bertudung atau berhijab?

googled


adakah kerana dari kecik lagi kita diasuh pakai tudung, then bertudung nih dah jadi satu habit buat kita ?

atau

adakah kerana suruhan dari ibubapa, kawan2 atau masyarakat sekeliling kita bertudung ?

atau

adakah kerana nak berfesyen ? sebab sekarang dah macam2 trend tudung wujud sekarang.

atau

adakah kerana ingin mendapat cinta dari seorng lelaki ? sebab lelaki tu suka perempuan yang bertudung.

atau


adakah kerana kita bertudung bila nak berkahwin ?  


atau


adakah kerana kita akan menunaikan haji atau umrah kita bertudung ?


atau 


adakah kerana bila bulan Ramadhan kita bertudung ?


atau 

adakah kerana ada alasan atau sebab2 yang tertentu ?


atau


adakah kerana suruhan Allah yang menyuruh setiap wanita islam itu menutup aurat ? jadi untuk menutup aurat kita bertudung ?



setiap orang ada reasons tersendiri bila mengenakan tudung. pada awalnya mungkin kita bertudung disebabkan salah satu jawapan bagi persoalan yang kat atas tuh. biar apa pun sebabnya menutup aurat dengan betul adalah wajib. moga kita sentiasa berusaha dan berdoa agar apa yang kita buat adalah sebenar-benar sebab.






wassalam






3 potpetpotpet:

Cik Ca'ah said... [Reply to comment]

kalau niat betul,
mesti cara pemakaian tudung tu mengikut syariat

chemay said... [Reply to comment]

chemay dulu pakai tudung sebab pergi sekolah wajib pakai tudung..
bila dah besar..
baru rasa betul2 ikhlas nak pakai.
:)

kjaharun said... [Reply to comment]

pakai tudung start form 1..

sbb benda tu kan wajib :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...