Tuesday, August 2, 2011

Doa itu wireless

bismillahirrahmanirrahim

anytime, anywhere kita boleh berdoa. coverage dia luas dan signal bar dia pun sentiasa penuh.

AL-BAQARAH : 186
Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah) bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia memohon kepadaKu, maka hendaklah mereka memenuhi (segala perintah)Ku dan hendaklah mereka beriman kepadaKu agar mereka selalu berada dalam kebenaran


doa itu menunjukkan pengabdian kita kepada Allah. Allah dah tahu apa yang kita mahu. tapi jika kita tidak meminta agak2 Allah akan bagi ? doa menunjukkan pergantungan kita kepada Allah. segala rezeki/nikmat yang kita terima datang dari Allah. semuanya Allah yang bagi. jangan kita sombong, ego dengan tidak berdoa.  doa itu senjata kita seorang mukmin. tambah pulak dalam bulan Ramadan nih, banyakkan memohon keampunan dan minta jauh dari api neraka.


Asha : korang lebih kurang 2 jam lagi nak berbuka. Selamat Berbuka Puasa ! =)

wassalam

Entry lepas : Tawarih dan terawih


6 potpetpotpet:

Cik Ca'ah said... [Reply to comment]

anytime, anywhere kita boleh berdoa. coverage dia luas dan signal bar dia pun sentiasa penuh <---- terbaik! :)

She's Gee said... [Reply to comment]

like it asha! hehe!

deeya said... [Reply to comment]

Allah Maha Pendengar .. Orang2 yg sombong jer yg ta nak berdoa =)

Asha said... [Reply to comment]

@Cik Ca'ah ^_^

Asha said... [Reply to comment]

@She's Gee hehe. =)

Asha said... [Reply to comment]

@deeya yup. betul tu.=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...